Rabu, 14 Mac 2012

Tanda Jika Seseorang Bela Hantu Raya





Salam..dah dekat satu bulan aku tak update blog aku ni..bz pun ada,malas lagi-lagi la..Jd pada post kali ni,aku nak cerita pasal hantu raya..Bab-bab hantu ni memang aku dan orang ramai suka.hoho...

Seorang pendakwah bebas Ustaz Abu Bakar Abdul Aziz berkata ada beberapa tanda boleh dikenal pasti bagi mana-mana individu yang membela hantu raya.Antara tanda-tandnya ialah

1.      Takut bertentang mata bila bercakap..

2.      Gementar dan keluh kesah bila berjumpa orang alim..(orang banyak dosa memang selalu mcm ni)

3.      Hati sentiasa tidak tenang dan badan sentiasa berpeluh bila berada dalam majlis ilmu..(dah rasa dah aura api neraka)

4.      Gemar makan bubur kacang merah dan suka jamu orang makan pada malam Jumaat.(tak ada duit la tu mkn bubur saja,,tapi kalu tak ada duit,tak kan dia buat kenduri..)

5.      Walaupun usia lanjut tetapi memiliki tenaga luarbiasa bila melakukan kerja-kerja berat..(bukan sebab ginseng,tongkat ali mahupun air ketum)

6.      Bila keluar rumah tidak akan beritahu kepada ahli keluarga terutama isteri..(nak buat jahat,mana boleh bagitau orang..buat baik saja kita canang satu kampung..)

7.      Kerap bawa berpuluh-puluh telur rebus kedalam hutan..(nak mengeram la ni.tapi kalau nak mengeram tak kan dia rebus telur tu...)

8.      Bila ada mesyuarat orang ramai akan patuh dan tunduk keputusannnya..(macam selalu kena ja,tapi bersangka baik.)

9.      Mempunyai tenaga seks luar biasa bila bejimak dengan isteri.(power ni,habis kering air.aku pun nak la mcm ni..haha..)

10.  Mata sentiasa berwarna merah-kemerahan..(bukan hisap ganja ok!)

Ustaz Abu Bakar berkata undividu yang bersahabat dengan hantu raya memperolehi apa hajat dengan bantuan makhluk itu.-mingguan warta perdana


Jadi disini aku ada tips atau cara untuk menghalau hantu raya atau sejenis,sewaktu dengan dia..haha…

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia,bawa dia jalan-jalan sambil kutip duit raya,makan ketupat sekali,ajak main meriam buluh,suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau dah kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Lagi satu pesan orang tua-tua,kalau jumpa dia ni,cuba tunjuk anu kita dekat dia..haha..mesti bestkan dapat tengok sesame sendiri..

Bab ni aku tak mau cerita lebih-lebih sebab aku tak ada pengalaman dan aku tak pernah jumpa depa lagi..,Kalau aku jumpa,confirm aku buka langkah seribuuuuu……………

Tapi aku selalu jumpa orang yang perangai macam hantu raya..banyak betol..
      Mcm sial…hahaha….



                    tiba-tiba ja aku nak bubuh gambar 2 orang ni..agak-agak sesuai dak?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan